Vagon, Praha
Heheh-herätyss!
Taas erittäin mukava herätä aamulla miinusasteisesta mersusta neljän tunnin yö"unien" jälkeen.
Ennen nukkumaanmenoa paikallinen huru-ukko tuli laulamaan "I like to move it move it" automme viereen ja hätistelimme sitä tunnin verran Captain Ironin kanssa pois. Votkaa sentään tarjosi..
Noh anyway auton pakattuamme aamulla lähdimme Samorinistä kohti Prahaa.
Ajomatka sujui oikein mukavasti ensimmäiset 100-150kilometriä.
Make huomasi että loistokkaassa rassissamme on tyhjä rengas. Takana. Paripyörien sisimmäinen, -tietenkin. Onneksi olimme pysähtyneet jonkun huoltoaseman pihalle, ja sieltä löytyi jopa yksi myyjä joka puhui vähän englantia. Saimme selitettyä propleemamme huoltsikanmyyjälle ja hän soitti tiepalvelulle että tulevat auttamaan meitä. Olimme että jes kohta varmaan sieltä tulee avulias aatu ja ottaa renkaan ja käy paikkaamassa sen. Paskat.. odoteltiin ja odoteltiin.. tuli pimeys, ja prahaan oli vielä 170km ajomatka.. keikalle pitäisi päästä.. VIHDOIN kurvasi pihaan surffarin näköinen hippi ja saatiin selitettyä hänelle mikä on vialla. Englantia se ei puhunut tietenkään, sehän olisi jo turhan hyvää palvelua.
Hippi tunkkasi mersun ja repi renkaat irti. Hyppäsimme Mikon kanssa tiepalvelutyypin pakuun ja lähdimme renkaat vinkuen kohti Brnoa. Sinne mentiin siksi että saatiin kumi pois vanteelta.
Matkalla Brnoon meinasi tulla äitiä ikävä kun kaveri pujotteli rekkojen välissä kun mikäkin Tommi Mäkinen. Pääsimme perille heidän huoltamolleen ja sisältä tuli suurikokoinen kalju, kaljamahainen, mutta mukavanolonen jörrikkä. Ilmeisesti puljun pomo. Käveltiin heidän perässä sisälle halliin, mutta sitten tuli kiire ulos kun erittäin vihaisen oloinen dopermanni lähti juoksemaan meitä kohti. Jörrikkäkin sanoi että kannattaa ehkä odottaa ulkona. Sitten odoteltiin. N. 15min myöhemmin päästiin takaisin lähtemään Brnosta mersun ja poikien luokse huoltoasemalle minne oli pikku-distralin polkuautosta kumi puhjennut. Noh, renkaat kiinni ja ilmaa. Ei toimi. Voi vittu.. noh, hissukseen ajeltiin seittemääkymppiä seuraavalle huoltoasemalle, kysyttiin paineilmaa vastaus kuului: "Kaputt!" noh, eikun seuraavalle. Sieltä löytyi toimiva kompura mutta eihän se venttiiliin menevä pää ollut kunnossa.. Eikun seuraavalle asemalle.
Vihdoin löydettiin toimiva paineilmanlähde. Siinä joka renkaan paineet tarkistettuamme, noh eikös tällä kertaa Tsekkiläiset tinanapit alkaneet tutkimaan autoamme.. siinä ne hyöri ja pyöri jonkunaikaa kunnes ajoivat maijansa meidän eteen ja tuli kuskinpuolen ikkunan viereen. "passport and car document" erottuivat sanat sinivuokon epäselvästä englannista. Annoin rekisteriotteen, passini ja greencardin. Pollari pyysi odottamaan hetken, ja meni autoonsa dokumenttien kanssa. Hetken kuluttua koppalakki tuli takaisin ikkunani taakse höyryämään että meidän pitää ajaa parkkiin heidän viereen. Kun päästiin parkkeeraamaan poliisit sanoivat minulle että nyt autoon. Siellä sitten puhuttiin toinen toisillemme eri kieliä kun eihän tämä paikallinen virkavaltakaan täällä tajua hevonkukkua englantia. Sain vidoin selville että meillä ei ole ollut täällä ylväässä Tsekin-tasavallassa moottoritielupaa, joten he näyttivät kuvia kun posotellaan mesellä pitkin tsekin moottoriteitä eikä meillä ole tuulilasissa sitä saatanan tarraa. Eihän siinä. Jepet sanoivat että sakon suuruus on 5000 paikallista monopolirahaa joka on n.250€. Sanoin että ei saatana meillä semmoisia summia ole, saadaan polttoainerahamme keikkapaikoilta, jos sitäkään. Pitkään ne kinusivat fyrkkaa mutta väitin edelleen että niitä ei löydy. sen jälkeen sakko pieneni viiteenkymppiin ja sen maksoimme ja siat päästivät meidät menemään.
Noh, eihän siinä, kolme tuntia keikalta myöhässä, mutta meidät otettiin avosylin vastaan ja kaikki oli "no problem, normal katastrof" -meiningillä. Keikka meni aivan saatanan hienosti ja porukkaa oli paikalla henkilökunnan mukaan semmoinen 150-200 ihmistä. Parin encorebiisin ja maammelaulun (siellä oli joku jannu joka halusi että lauletaan suomen anthemi hänen kanssaan) jälkeen pääsimme vihdoin purkamaan lavan ja keskittymään olennaiseen.
Olennaisen ottaminen alkoi ramaisemaan koko porukkaa, ja päätettiin etsiä lähellä oleva yösija. Noh eihän me vittu muistettu että Prahasta on aivan turhaa etsiä majapaikkaa viidelle jätkälle ja kamoille alle sadan euron yö, joten lähdimme etsimään yösijaa laitakaupungilta. Hyvänoloinen halpa hostelli löytyi luultavasti itse saatanan kätyreiden leirin vierestä mutta se oli täynnä samanlaisia syntisiä paskiaisia kuin me. Lähdettiin motellin pihasta nälkäisinä ja epätoivoisina etsimään majapaikkaa, kunnes pysähdyimme shellin pihaan ostamaan jotain kiinteää suuhunpantavaa, jolloin samassa tajusimme että suihkua eikä lämpöä ole tiedossa. Noh auto parkkiin ja eikun nukkumaan vitutuksissaan, haisevana, nälissään ja väsyneenä. Neljään päivään ei ole lämmintä suihkua nähty. Toivottavasti huomenna tämä surullisen kuuluisa "onni" potkisi vähän enemmän vaikka munille että ei tarvitsisi tämmöstä paskaa enää kestää. Ps: kyllä tämä silti kotiolot voittaa!
Taas erittäin mukava herätä aamulla miinusasteisesta mersusta neljän tunnin yö"unien" jälkeen.
Ennen nukkumaanmenoa paikallinen huru-ukko tuli laulamaan "I like to move it move it" automme viereen ja hätistelimme sitä tunnin verran Captain Ironin kanssa pois. Votkaa sentään tarjosi..
Noh anyway auton pakattuamme aamulla lähdimme Samorinistä kohti Prahaa.
Ajomatka sujui oikein mukavasti ensimmäiset 100-150kilometriä.
Make huomasi että loistokkaassa rassissamme on tyhjä rengas. Takana. Paripyörien sisimmäinen, -tietenkin. Onneksi olimme pysähtyneet jonkun huoltoaseman pihalle, ja sieltä löytyi jopa yksi myyjä joka puhui vähän englantia. Saimme selitettyä propleemamme huoltsikanmyyjälle ja hän soitti tiepalvelulle että tulevat auttamaan meitä. Olimme että jes kohta varmaan sieltä tulee avulias aatu ja ottaa renkaan ja käy paikkaamassa sen. Paskat.. odoteltiin ja odoteltiin.. tuli pimeys, ja prahaan oli vielä 170km ajomatka.. keikalle pitäisi päästä.. VIHDOIN kurvasi pihaan surffarin näköinen hippi ja saatiin selitettyä hänelle mikä on vialla. Englantia se ei puhunut tietenkään, sehän olisi jo turhan hyvää palvelua.
Hippi tunkkasi mersun ja repi renkaat irti. Hyppäsimme Mikon kanssa tiepalvelutyypin pakuun ja lähdimme renkaat vinkuen kohti Brnoa. Sinne mentiin siksi että saatiin kumi pois vanteelta.
Matkalla Brnoon meinasi tulla äitiä ikävä kun kaveri pujotteli rekkojen välissä kun mikäkin Tommi Mäkinen. Pääsimme perille heidän huoltamolleen ja sisältä tuli suurikokoinen kalju, kaljamahainen, mutta mukavanolonen jörrikkä. Ilmeisesti puljun pomo. Käveltiin heidän perässä sisälle halliin, mutta sitten tuli kiire ulos kun erittäin vihaisen oloinen dopermanni lähti juoksemaan meitä kohti. Jörrikkäkin sanoi että kannattaa ehkä odottaa ulkona. Sitten odoteltiin. N. 15min myöhemmin päästiin takaisin lähtemään Brnosta mersun ja poikien luokse huoltoasemalle minne oli pikku-distralin polkuautosta kumi puhjennut. Noh, renkaat kiinni ja ilmaa. Ei toimi. Voi vittu.. noh, hissukseen ajeltiin seittemääkymppiä seuraavalle huoltoasemalle, kysyttiin paineilmaa vastaus kuului: "Kaputt!" noh, eikun seuraavalle. Sieltä löytyi toimiva kompura mutta eihän se venttiiliin menevä pää ollut kunnossa.. Eikun seuraavalle asemalle.
Vihdoin löydettiin toimiva paineilmanlähde. Siinä joka renkaan paineet tarkistettuamme, noh eikös tällä kertaa Tsekkiläiset tinanapit alkaneet tutkimaan autoamme.. siinä ne hyöri ja pyöri jonkunaikaa kunnes ajoivat maijansa meidän eteen ja tuli kuskinpuolen ikkunan viereen. "passport and car document" erottuivat sanat sinivuokon epäselvästä englannista. Annoin rekisteriotteen, passini ja greencardin. Pollari pyysi odottamaan hetken, ja meni autoonsa dokumenttien kanssa. Hetken kuluttua koppalakki tuli takaisin ikkunani taakse höyryämään että meidän pitää ajaa parkkiin heidän viereen. Kun päästiin parkkeeraamaan poliisit sanoivat minulle että nyt autoon. Siellä sitten puhuttiin toinen toisillemme eri kieliä kun eihän tämä paikallinen virkavaltakaan täällä tajua hevonkukkua englantia. Sain vidoin selville että meillä ei ole ollut täällä ylväässä Tsekin-tasavallassa moottoritielupaa, joten he näyttivät kuvia kun posotellaan mesellä pitkin tsekin moottoriteitä eikä meillä ole tuulilasissa sitä saatanan tarraa. Eihän siinä. Jepet sanoivat että sakon suuruus on 5000 paikallista monopolirahaa joka on n.250€. Sanoin että ei saatana meillä semmoisia summia ole, saadaan polttoainerahamme keikkapaikoilta, jos sitäkään. Pitkään ne kinusivat fyrkkaa mutta väitin edelleen että niitä ei löydy. sen jälkeen sakko pieneni viiteenkymppiin ja sen maksoimme ja siat päästivät meidät menemään.
Noh, eihän siinä, kolme tuntia keikalta myöhässä, mutta meidät otettiin avosylin vastaan ja kaikki oli "no problem, normal katastrof" -meiningillä. Keikka meni aivan saatanan hienosti ja porukkaa oli paikalla henkilökunnan mukaan semmoinen 150-200 ihmistä. Parin encorebiisin ja maammelaulun (siellä oli joku jannu joka halusi että lauletaan suomen anthemi hänen kanssaan) jälkeen pääsimme vihdoin purkamaan lavan ja keskittymään olennaiseen.
Olennaisen ottaminen alkoi ramaisemaan koko porukkaa, ja päätettiin etsiä lähellä oleva yösija. Noh eihän me vittu muistettu että Prahasta on aivan turhaa etsiä majapaikkaa viidelle jätkälle ja kamoille alle sadan euron yö, joten lähdimme etsimään yösijaa laitakaupungilta. Hyvänoloinen halpa hostelli löytyi luultavasti itse saatanan kätyreiden leirin vierestä mutta se oli täynnä samanlaisia syntisiä paskiaisia kuin me. Lähdettiin motellin pihasta nälkäisinä ja epätoivoisina etsimään majapaikkaa, kunnes pysähdyimme shellin pihaan ostamaan jotain kiinteää suuhunpantavaa, jolloin samassa tajusimme että suihkua eikä lämpöä ole tiedossa. Noh auto parkkiin ja eikun nukkumaan vitutuksissaan, haisevana, nälissään ja väsyneenä. Neljään päivään ei ole lämmintä suihkua nähty. Toivottavasti huomenna tämä surullisen kuuluisa "onni" potkisi vähän enemmän vaikka munille että ei tarvitsisi tämmöstä paskaa enää kestää. Ps: kyllä tämä silti kotiolot voittaa!
Over and out!
-Distral
...
-One Man Crew
Spinal tap, Anvil ja Kohu 63 kalpenevat teidän odysseian rinnalla. Nyt kotia sieltä perkele.
VastaaPoista